pirmdiena, 2012. gada 15. oktobris

Uz kartona austs lakats


Šis ir mans pēdējā laika mīļākais darbiņš. Tik silts un mīksts, un pašas roku darināts. Iedomājoties vien, kā tas mani sildīs vēsākā laikā, pārņem prieks un siltuma sajūta :) Turklāt darināšana nebūt nav sarežģīta, savi knifiņi gan protams ir. Mēģināšu nedaudz aprakstīt darba gaitu, bet ļoti pilnīgs izklāsts, no kura mācījos arī es, ir atrodams šeit.


Vispirms ir nepieciešams atrast gana biezu kartonu, ko man izdevās atrast kancelejas preču veikalā, jautājot pārdevējām. Kartona izmērs bija 70x100cm, taču man gribējās, lai rāmja izmērs būtu 1mx1m, tādēļ es nopirku divus gabalus un salīmēju ar līmlenti tā, lai izveidotos vajadzīgā izmēra kvadrāts.
Atsvaidzināju savas reizrēķina zināšanas ik pa 7 mm uz kartona atzīmējot iegriezuma vietas 1cm dziļumā. Tā apstrādā 3 malas. Jāpievērš uzmanība tam, lai robiņu skaits visās malās būtu vienāds.
Kad tas bija paveikts, sāku vilkt pavedienus, nostiprinot tos robiņos un atstājot gabaliņu bārkšu tiesai. Piedomāju pie raksta, lai rūtis veidotos vienāda izmēra, bet visumā improvizēju...
Kad pavedieni ir savilkti, pa diagonāli novelk un nostiprina pavedienu, kas iezīmēs lakata garāko malu. Tad sāk ņem pa vienam pavedienam, aptin ap diagonāles pavedienu un tad loka cauri pārējiem - pirmajam vienmēr pa apakšu un tad turpina pārmaiņus pa augšu un apakšu. Kad visur izlocīts, pavedienu nostiprina robiņā.
Sākumā izmēģināju dažādus veidus, kā nostiprināt diagonālo pavedienu (jo citādi tam ir tendence šļūkt uz leju, samazinot lakata izmēru), par labāko atzīstot gatavās daļas pielīmēšanu ar līmlenti.

Kad visi pavedieni izlocīti, sasien bārkstis, ik reiz pirmo pavedienu sasienot ar trešo, bet otro izlaižot. Izlaistais pavediens nākamajā mezglā kļūst par pirmo, nākamo brīvo pavedienu paceļ uz augšu un izlaiž, sasien pirmo pavedienu un nākamo aiz izlaistā. Un tā tik uz priekšu, līdz visas bārkstis akurāti sasietas. Es siešanai izmantoju tamboradatu, jo šoreiz bārkstis bija atstātas drusciņ par īsu. Un jauns pašas austs lakats gatavs!

3 komentāri:

  1. wow!!! afigeķ kruta! cik ilgi darināji šo brīnumu?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Nu, pa pāris stundām katru dienu - man pagāja kāda nedēļa.

      Dzēst
  2. Tiešām superīgi, pilnīgi nagi niez pamēģināt... Tik bail, ka pacietības nepietiks.

    AtbildētDzēst