sestdiena, 2012. gada 11. augusts

Rudzu miltu mīkla dažādiem gardumiem

Meklējot alternatīvas kviešu miltu un rauga mīklām atradu rudzu cepumiņu recepti ar nosaukumu "Rudzu "sliņķīši"" Kopš tā laika esmu izmantojusi šo mīklu, gatavojot saldus un sāļus cepumiņus un arī picas pamatnei.

Mīklas pamatsastāvdaļas:
250g sviesta (istabas temperatūrā, bet es mēdzu arī paķert pa tiešo no ledusskapja, sagriezt gabaliņos un ātri vien samīcās tāpat)
250g biezpiena
300g rudzu miltu

Visu samīca. Liek mīklu drusku pastāvēties ledusskapī. Pēc tam tā ir ļoti viegli veidojama, rullējama. Mēs parasti sarullējam desās, tad sagriežam ripiņas, no kurām taisām bumbiņas, ko ar plaukstām saplacinām, un sanāk apaļi cepumiņi. Pa virsu sezama sēkliņas un krāsnī iekšā.
Atkarībā no tā vai rezultātu grib saldu vai sāļu, var likt klāt sāli, garšvielas, medu. Es par labāko variantu esmu atradusi mazu meduspiciņu uzlikšanu vēl siltiem cepumiņiem, lai medus izkūst un iesūcas (cepumiņi nepaliek ķepīgi) - tad var mīklai medu klāt nelikt un tāpat ir gana saldi un cepšanas procesā nav zaudēta medus vērtība. Šī mums ir arī picas pamatnes mīkla. Arī siera cepumiņi, pievienojot sieru mīklai un/vai pārkaisot ar rīvētu sieru, sanāk ļoti garšīgi (tad mīklai var pielikt nedaudz sāls un kādas garšvielas pēc izvēles).
Receptē rakstīts, ka cep 190 grādos 15 minūtes, man parasti sanāk cept ilgāk, bet tā varbūt ir manas cepeškrāsns īpatnība. Jāskatās, kad cepumiņi kļūst zeltaini, tad jau būs gatavi.
Lai labi garšo!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru